Strona główna / Obróbka zdjęć / Jak optymalizować zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Jak optymalizować zdjęcia produktów do sklepu internetowego?

Rynek zakupów internetowych to jeden z najszybciej rozwijających się gałęzi internetu. Sklepy internetowe wyglądają coraz bardziej profesjonalnie a różnice pomiędzy sklepy bywają czasem subtelne i to one sprawiają, że to właśnie w danym sklepie klient złoży zamówienie. Sam często robię zakupy w sklepach internetowych, czy na aukcjach internetowych. Nierzadko decyduje kupić dany produkt niekoniecznie u tego sprzedawcy który ma najniższą cenę, często do zakupu w danym sklepie skłania mnie ładny wygląd strony, dodatkowe opisy( które nie są tylko kopią specyfikacji ze strony producenta) oraz ładne zdjęcia. Nie będe tutaj rozpisywał się na temat jakości wykonania zdjęć produktom ale o optymalizacji zdjęć które zamieszczają sklepy.

 

Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy poszukujemy konkretnej rzeczy, znajdujemy konkretny sklep który ten przedmiot posiada jednak nie możemy go dokładnie obejrzeć. Sklep posiada zdjęcia w małym rozmiarze, nie da się ich powiększyć, są rozmazane i przez to nieczytelne, jest ich mało i nie pokazują ważnych elementów produktu. Co wtedy ma zrobić klient? Czy zachęci go to do zakupów? Nie sądze. Myślę, że zacznie szukać dalej w innym sklepie. Jakie są tego powody. Klient nie zawsze ma pewność jak dany produkt wygląda, a drugi powód: sklep który ma zdjęcia słabej jakości nie wydaje się profesjonalny a tym samym godny zaufania.

Co mówią badania: między innymi to, że 75 % osób uważa, że najważniejsze są dla nich zdjęcia produktu i ich jakość ( kto chce się sam przekonać niech wystawi na allegro dwie aukcje jedną z a drugą bez zdjęć i sprawdzi ilość wejść i zapytań). Badania także wykazały, że 66 % odwiedzających sklepy internetowe docenia możliwość obejrzenia alternatywnych ujęć danego przedmiotu a 61% możliwość zbliżenia i oglądnięcia detali. Dobrej jakości zdjęcia są bez wątpienia czynnikiem wpływającym na lepszą sprzedaż.

Kilka rad jak dobrze zoptymalizować zdjęcia.

  • Optymalizacja rozmiaru zdjęcia- jak wcześniej napisałem zdjęcia nie powinny być małe ale też nie powinny być przewymiarowane. Z jednej strony liczy się jakość zdjęć a z drugiej należy patrzyć na kwestie optymalizacji ich pod stronę internetową. Dlatego polecam kadrowanie zdjęć do rozmiaru ciut większego od full HD- dłuższy bok 2100px w rozdzielczości 72dpi/cal. Dzięki takiemu zabiegowi nasze zdjęcia zachowają bardzo dobrą jakość z możliwością przybliżenia i oglądnięcia detali a przy tym będą zajmowały mniej miejsca. Dodatkowo będzie je można użyć na wszelkiego rodzaju aukcjach, sklepach, portalach społecznościowych itp. Polecam program SNS-Resizer- prosty, darmowy i szybki w obsłudze.
  • Tło na zdjęciach- najlepiej aby tło było spójne ze stylistyką strony. Ważne jest aby wszystkie zdjęcia było wykonane na tym samym tle. Dobór tła powinien też być uwarunkowany rodzajem przedmiotów tak aby tło nie przeszkadzało lub utrudniało oglądanie przedmiotu. Bardzo popularne jest umieszczanie z tych wszystkich wyżej wymienionych powodów przedmiotów na białym jednolitym tle. Ważne jest aby wszystkie przedmioty w danym sklepie miały spójne ze sobą położenie względem tła-polecam centralne najbardziej wyważone.
  • Różnorodne kąty z jakich wykonane są zdjęcia- różnorodność i unikatowość zdjęć znacząco podniesie współczynnik konwersji na stronie www dlatego należy zadbać o zdjęcia przedmiotu z przodu, tyłu, z boków, od góry i od dołu, a także trzeba wykonać zdjęcia detali, środka przedmiotu, części składowych znajdujących się w pudełku itp.

Te kilka zasad pozwoli na szybką optymalizację zdjęć produktów do sklepu internetowego.

O Bartek Dziedzic

Bartek Dziedzic Fotograf urodzony w Krakowie. Zawodowo zajmuje się fotografią reklamową, biznesową, produktową oraz eventową. Swoje usługi świadczy na terenie całej Polski, najczęściej jednak wykonuje sesje w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Łodzi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *